Branding / Grafisk Design / Visuell Identitet / Brand Copy / Kommunikation
Værie
TEGE Collection är en kollektion väderbeständig textil för utomhusbruk. Sex mönster som symboliserar Tegefjäll i västra Jämtland har tagits fram och komponerats i 18 olika varianter. Kollektionen kompletteras med en broschyr som redogör för inspirationen bakom kollektionen och valda mönster.
Branding / Visuell identitet / Brand copy / Broschyr / Grafisk Design / Illustration
Varumärket inom heminredning är sprunget ur den Jämtländska fjällvärlden och har fått sitt namn från sydsamiskans ord för fjäll. Den visuella identiteten präglas av den svenska fjällvärlden och värdeorden Hållbarhet, Skandinavisk design, Funktionalitet och Medveten konsumtion.
Typsnittet har valts med hänsyn till synlighet och läsbarhet, vilket Roboto bidrar med i linjär form såväl som med subtila serifer.
Sobra kulörer plockade från olika tidpunkter i fjällets årscykel utgör färgpaletten, med en karg, monokrom bas och dämpade accentfärger.
Formspråket är modernt och tonaliteten suggestiv. Historierna som inspirerat varumärket är viktiga och förmedlas i verksamhetens brand copy genom storytelling.
Förslaget som tagits fram för webbshopen lägger fokus på varumärkets identitet och syfte, med svartvita fjällbilder i rörligt format och tydlig brand copy.
TEGE Collection består av väderbeständig textil för utomhusbruk. Sex mönster som symboliserar Tegefjäll i västra Jämtland har komponerats i 18 olika varianter. Kollektionen kompletteras med en broschyr som redogör för inspirationen bakom kollektionen och valda mönster.
Varje mönster är framtagna i monokrom färgställning med dov blå eller blek grön som accentfärger.
Branding / Grafisk Design / Visuell Identitet / Brand Copy / Kommunikation
Strategibyrån
Branding / Visuell identitet / Brand copy
Stockholmsbaserat konsultbolag inom Business Performance som vill förmedla nytänkande och trovärdighet. Den visuella identiteten syftar till att balansera ett professionellt konsultuttryck med innovativa metoder präglade av modern teknik.
Typsnittet har valts med hänsyn till synlighet och läsbarhet, vilket Roboto bidrar med i linjär form såväl som med subtila serifer.
Färgpaletten utgår från en auktoritär, energisk blå med kontrasterande komplementfärger i varma nyanser.
Ikonen plockas upp i de grafiska verktygen med sina runda former i sin primära färgställning.
Stockholmssiluetten är central och återkommande i bildmanér och jargong. En grafisk karta har tagits fram i två färgställningar.
Tonaliteten är aktiv, tydlig och informativ. Varumärket vill positionera en okonstlad samarbetspartner för transparent värdeskapande hos kunden, och motverka den slutna box som konkurrerande verksamheter applicerar som metod.
I enlighet med ambitionen av enkelhet har föreslagen webbdesign tydlighet i fokus. Slagkraftig och intuitiv brand copy tillsammans med kortfattad information och en lättnavigerad blogg tillgodoser målgruppens behov.
Branding / Grafisk Design / Visuell Identitet / Brand Copy / Kommunikation
Cello
Expressiv brand copy som syftar till att väcka intresse och uppmärksamhet hos målgruppen. Varumärkets kampanjslogan - piece of cake positioneras och förstärks visuellt med grafiska inslag. Tonen är aktiv och innehållet av utbildande karaktär som anpassas till sociala medier och digitala kanaler.
Branding / Visuell identitet / Brand copy
Som en modern redovisnings- & revisionspartner syftar cellos visuella uttryck till att nå en yngre målgrupp av fåmansbolag och egenföretagare. Guidad av digitala lösningar vill varumärket göra bokföring enkelt - piece of cake.
Typsnittet Colombia har valts till löptext för sin lättlästa profil. Textutdrag och Marknadsföringstext får tyngd av en klassisk serif i Playfair Display.
För att stå ut hos branschlikar har en eklektisk färgpalett med lekfulla kulörer tagits fram. Feminin pastell kompletterar primärfärgerna mustig grön och sammetslen vinröd.
Grundläggande grafiska verktyg knyter an till formspråk och färgpalett.
Expressiv brand copy som syftar till att väcka intresse hos målgruppen. Varumärkets kampanjslogan - piece of cake positioneras och förstärks visuellt med grafiska inslag. Tonen är aktiv och innehållet av informativ karaktär som anpassas till sociala medier och digitala kanaler.
Föreslagen webbdesign plockar upp färgpaletten och skapar positiva konnotationer genom relevanta miljöbilder. Mjuka former runt bilder hjälper formspråkets lekfulla prägel. Slagkraftig brand copy och kortfattat innehåll anpassat för målgruppens behov och jargong.
Grafisk Design / Visuell Identitet
ATC
Grafisk design / Typografi / Visuell identitet
Varumärkets visuella uttryck tilltalar med sin enkelhet, utan att störa eller påtvinga och förmedlar Inredningsarkitektens kontinentala flärd.
Klassiska Futura ger självförtroende till varumärket, skarpa linjer talar tydligt och förmedlar budskapet. Roboto blir en naturlig förlängning av Futura, och tillför ett rundare och mer dämpat uttryck för brödtext.
Jordnära, lätta och sofistikerade nyanser
Grafiska linjer utan mönster knyter an till tydligheten i varumärket.
UX analys / UI design / App design
Uppdraget syftade till att ta fram lämplig design på gränssnitt för en mobilapplikation åt SPR. Produkten är en Router med marknadsledande IT-säkerhet och fullskalig kontroll över nätverket och uppkopplade enheter. Med hjälp av gränssnittet skall användaren enkelt kunna styra och kontrollera produkten och dess olika funktioner.
Mobilt gränssnitt som säkerställer en användarvänlig kundupplevelse för en bred målgrupp vid interaktion med produkten.
Konkurrensanalys och Målgruppsanalys: 1000+ kundrecensioner och kommentarer från användare av konkurrerande gränssnitt för att förstå attityder och identifiera prioriterade funktioner, beteendemönster och pain points.
Användarintervjuer: Användarintervjuer med potentiella användare med fokus på attityder kring innehåll, designval och navigering hos konkurrerande gränssnitt.
Affinity Mapping: Mappning av nyckelord från observationerna för att identifiera lämplig terminologi, prioriterade funktioner och optimal navigering
User Personas: Definiera relevanta användarkategorier och deras olika prioriteringar
Wireframes & Prototyper
Webbdesign
Grafique
Webbdesign
Design och implementering av webbplats till grafisk designstudio. Webbplatsen är byggd för att vara lättnavigerad för användaren och lättskött för administratören. Innehållet begränsas till en landningssida, tjänstesida och en portfolio-sida i responsivt format.
Grafisk Design / Illustration / Typografi
Designuppdrag
Grafisk Design / Typografi / Brand Book
Brand Book innehållande riktlinjerna för varumärkets visuella identitet och hur elementen får och bör användas.