Utvalda
projekt

Område

Branding & Koncept

Branding / Grafisk Design / Visuell Identitet / Brand Copy / Kommunikation

Værie

"Værie designar med respekt för naturen. Inredning inspirerad av fjällets färger och former, av material som inte skadar eller anstränger omgivningen."

Branding / Visuell identitet / Brand copy / Broschyr / Grafisk Design / Illustration

"Værie designar med respekt för naturen. Inredning inspirerad av fjällets färger och former, av material som inte skadar eller anstränger omgivningen."

  • Varumärket

    Værie

    Varumärket

    Varumärket inom heminredning är sprunget ur den Jämtländska fjällvärlden och har fått sitt namn från sydsamiskans ord för fjäll. Den visuella identiteten präglas av den svenska fjällvärlden och värdeorden Hållbarhet, Skandinavisk design, Funktionalitet och Medveten konsumtion.

  • Typografi

    Værie

    Typografi

    Typsnittet har valts med hänsyn till synlighet och läsbarhet, vilket Roboto bidrar med i linjär form såväl som med subtila serifer. 

  • Färgpalett

    Værie

    Färgpalett

    Sobra kulörer plockade från olika tidpunkter i fjällets årscykel utgör färgpaletten, med en karg, monokrom bas och dämpade accentfärger.

  • Grafiska verktyg

    Værie

    Grafiska verktyg

    Formspråket är modernt och tonaliteten suggestiv. Historierna som inspirerat varumärket är viktiga och förmedlas i verksamhetens brand copy genom storytelling.

  • Webbdesign

    Værie

    Webbdesign

    Förslaget som tagits fram för webbshopen lägger fokus på varumärkets identitet och syfte, med svartvita fjällbilder i rörligt format och tydlig brand copy. 

  • Kollektion

    Værie

    Kollektion

    TEGE Collection består av väderbeständig textil för utomhusbruk. Sex mönster som symboliserar Tegefjäll i västra Jämtland har komponerats i 18 olika varianter. Kollektionen kompletteras med en broschyr som redogör för inspirationen bakom kollektionen och valda mönster. 

  • Varje mönster är framtagna i monokrom färgställning med dov blå eller blek grön som accentfärger. 

Branding / Grafisk Design / Visuell Identitet / Brand Copy / Kommunikation

Strategibyrån

"Med digitala verktyg och välgrundade insikter baserade på lyhördhet inför trender och marknadsrörelser stöttar Strategibyrån kunder till kon- konurrensmässiga fördelar."

Branding / Visuell identitet / Brand copy 

"Med digitala verktyg och välgrundade insikter tack vare skarpa analyser av marknadsrörelser stöttar Strategibyrån kunder till konkurrensmässiga fördelar."

  • Varumärket

    Strategibyrån

    Varumärket

    Stockholmsbaserat konsultbolag inom Business Performance som vill förmedla nytänkande och trovärdighet. Den visuella identiteten syftar till att balansera ett professionellt konsultuttryck med innovativa metoder präglade av modern teknik. 

     

  • Typografi

    Strategibyrån

    Typografi

    Typsnittet har valts med hänsyn till synlighet och läsbarhet, vilket Roboto bidrar med i linjär form såväl som med subtila serifer. 

  • Färgpalett

    Strategibyrån

    Färgpalett

    Färgpaletten utgår från en auktoritär, energisk blå med kontrasterande komplementfärger i varma nyanser.

  • Grafiska verktyg

    Strategibyrån

    Grafiska verktyg

    Ikonen plockas upp i de grafiska verktygen med sina runda former i sin primära färgställning.

  • Stockholmssiluetten är central och återkommande i bildmanér och jargong. En grafisk karta har tagits fram i två färgställningar.

  • Kommunikation

    Strategibyrån

    Kommunikation

    Tonaliteten är aktiv, tydlig och informativ. Varumärket vill positionera en okonstlad samarbetspartner för transparent värdeskapande hos kunden, och motverka den slutna box som konkurrerande verksamheter applicerar som metod.

  • Webbdesign

    Strategibyrån

    Webbdesign

    I enlighet med ambitionen av enkelhet har föreslagen webbdesign tydlighet i fokus. Slagkraftig och intuitiv brand copy tillsammans med kortfattad information och en lättnavigerad blogg tillgodoser målgruppens behov.

Branding / Grafisk Design / Visuell Identitet / Brand Copy / Kommunikation

Cello

Branding / Visuell identitet / Brand copy

  • Varumärket

    Cello

    Varumärket

    Som en modern redovisnings- & revisionspartner syftar cellos visuella uttryck till att nå en yngre målgrupp av fåmansbolag och egenföretagare. Guidad av digitala lösningar vill varumärket göra bokföring enkelt - piece of cake.

  • Typografi

    Cello

    Typografi

    Typsnittet Colombia har valts till löptext för sin lättlästa profil. Textutdrag och Marknadsföringstext får tyngd av en klassisk serif i Playfair Display.  

  • Färgpalett

    Cello

    Färgpalett

    För att stå ut hos branschlikar har en eklektisk färgpalett med lekfulla kulörer tagits fram. Feminin pastell kompletterar primärfärgerna mustig grön och sammetslen vinröd.

  • Grafiska verktyg

    Cello

    Grafiska verktyg

    Grundläggande grafiska verktyg knyter an till formspråk och färgpalett.

  • Kommunikation

    Cello

    Kommunikation

    Expressiv brand copy som syftar till att väcka intresse hos målgruppen. Varumärkets kampanjslogan - piece of cake positioneras och förstärks visuellt med grafiska inslag. Tonen är aktiv och innehållet av informativ karaktär som anpassas till sociala medier och digitala kanaler.

  • Webbdesign

    Cello

    Webbdesign

    Föreslagen webbdesign plockar upp färgpaletten och skapar positiva konnotationer genom relevanta miljöbilder. Mjuka former runt bilder hjälper formspråkets lekfulla prägel. Slagkraftig brand copy och kortfattat innehåll anpassat för målgruppens behov och jargong.

Grafisk Design / Visuell Identitet

ATC

Grafisk design / Typografi / Visuell identitet 

  • Varumärket

    ATC

    Varumärket

    Varumärkets visuella uttryck tilltalar med sin enkelhet, utan att störa eller påtvinga och förmedlar Inredningsarkitektens kontinentala flärd.

  • Typografi

    Acquired Taste Consulting

    Typografi

    Klassiska Futura ger självförtroende till varumärket, skarpa linjer talar tydligt och förmedlar budskapet. Roboto blir en naturlig förlängning av Futura, och tillför ett rundare och mer dämpat uttryck för brödtext.

  • Färgpalett

    Acquired Taste Consulting

    Färgpalett

    Jordnära, lätta och sofistikerade nyanser

  • Grafiska verktyg

    Acquired Taste Consulting

    Grafiska verktyg

    Grafiska linjer utan mönster knyter an till tydligheten i varumärket. 

UX/UI & Webbdesign

UX analys / UI design / App design

SPR

UX analys & UI design

Uppdraget syftade till att ta fram lämplig design på gränssnitt för en mobilapplikation åt SPR. Produkten är en Router med marknadsledande IT-säkerhet och fullskalig kontroll över nätverket och uppkopplade enheter. Med hjälp av gränssnittet skall användaren enkelt kunna styra och kontrollera produkten och dess olika funktioner.

 

Syfte

Mobilt gränssnitt som säkerställer en användarvänlig kundupplevelse för en bred målgrupp vid interaktion med produkten.

Frågeställning

  1. Vem är användaren, vad karaktäriserar dem och deras behov? 
  2. Vilka av produktens funktioner fyller deras behov och hur värderas och prioriteras funktionerna?
  3. Hur bör gränssnittet designas för att ge användaren bästa möjliga kundupplevelse?

Metod

Konkurrensanalys och Målgruppsanalys: 1000+ kundrecensioner och kommentarer från användare av konkurrerande gränssnitt för att förstå attityder och identifiera prioriterade funktioner, beteendemönster och pain points.

Användarintervjuer:  Användarintervjuer med potentiella användare med fokus på attityder kring innehåll, designval och navigering hos konkurrerande gränssnitt.

Affinity Mapping:  Mappning av nyckelord från observationerna för att identifiera lämplig terminologi, prioriterade funktioner och optimal navigering

User Personas:  Definiera relevanta användarkategorier och deras olika prioriteringar 

Wireframes & Prototyper

Resultat

  • Ett gränssnitt för mobilapplikation bestående av 40st prototyper har tagit fram.
  • En Dashboard guidar användaren genom applikationen där detaljnivån ökar ju längre in i applikationen man kommer för att ta hänsyn till användarnas varierande behov och förutsättningar.
  • Terminologi, layout och navigering följer etablerade  designmönster för att minimera trösklar och identifierade pain-points. Termer kompletteras med ikoner för maximal tydlighet.
  • Bakgrundsfärgen är mörkt blågrå med vit text för att skapa största möjliga kontrast och därmed öka läsbarhet och tillgången till innehållet  för en bred målgrupp.

Webbdesign

Grafique

Webbdesign

  • Webbplatsen

    Grafique

    Webbplatsen

    Design och implementering av webbplats till grafisk designstudio. Webbplatsen är byggd för att vara lättnavigerad för användaren och lättskött för administratören. Innehållet begränsas till en landningssida, tjänstesida och en portfolio-sida i responsivt format. 

Grafisk design & Formgivning

Grafisk Design / Illustration / Typografi

Designuppdrag

Grafisk Design / Illustration

Værie

TEGE collection

Till TEGE collection togs sex illustrationer fram med inspiration från Jämtlandsfjället.

 

Broschyr >>

Grafisk Design / Typografi / Brand Book

Muse

Brand Book

Brand Book innehållande riktlinjerna för varumärkets visuella identitet och hur elementen får och bör användas. 

Grafisk Design / Illustration

Illustrationer

Mönster och prints för tryck med inspiration från Japan och landskapsvyer över Österlen

Frågor, funderingar eller kostnadsfri offert?

Sthlm / Åre